streda 5. októbra 2011

Sgt. John W. Parsons

ASN# 35235280
Narodil sa 20. apríla 1924

Sgt. John W. Parsons pred odchodom za more.

Po rokoch Bill Parsons z 97.BG spomínal na udalosti z 27.8.1944, kedy bol jeho bombardér B-17G-60-BO 42-102944 zostrelený nasledovne:  
"Keď som opustil palubu bombardéru a krátko potom, ako som otvoril padák, Al Karman preletel okolo mňa dosť blízko, avšak jeho padák sa stále neotváral. Ako som sa neskôr dozvedel, ani sa neotvoril a Al zomrel. Nevial príliš silný vietor, ale aj tak ma smerovalo chrbtom napred k lesu, kde som nakoniec aj pristál. Lietadlo bolo pod kontrolou automatického pilota a letelo takmer vodorovne, akoby nebolo opustené. 
Pilot Wilson mi neskôr povedal, že padal voľným pádom do nižšej výšky, on to odhadol na 1000 stôp, pokým neotvoril padák. 
Všetko, čo si pamätám z tých okamihov je, že som dosadol pri nejakej farme, zahrabal môj padák a uvidel bombometčíka Bowersa, ako ide ku mne dolu svahom. Bola to veľmi hornatá oblasť. Nemeckí vojaci šli v tom istom momente hore kopcom smerom ku nám a takmer okamžite po doskoku nás zajali. Nemám žiadne tušenia o názve obce alebo mesta, kam nás zobrali po zajatí."

John W. Parsons zomrel 15. marca 1993 v Baltimore, MD.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára