"Dňa 2.12.1944 sme sa zúčastnili akcie proti južnej rafinérii v Blechhammeri. Nič zvláštneho, čo by stálo za zmineku, sa neudialo do príletu nad cieľ. Tam sa rozpútalo peklo prehradnej paľby Flaku. Bola intenzívna a presná. Prelietali sme touto stenou šrapnelov niekoľko minút a podľa mojich vedomostí sme neboli zasiahnutí až do času, keď sme sa zbavili bômb. Tie sme zhodili asi o 12:50 hod. z výšky 24 000 stôp. Prvý zásah ktorý sme zaznamenali boľ veľmi blízko nosa a prednej časti bombardéru. Vyradil prednú streleckú vežu a poškodil elektrický a hydraulický systém, a ovládanie výškovky a smerovky sa stalo veľmi komplikované. Predného strelca náraz odhodil cez otvorené dvere streleckej veže do prednej časti stroja, a pristál nezranený na dverách krytu predného podvozku. Bombometčík utrpel vážne zranenia na ľavom kolene od šrapnelu. Dostalo sa mu ihneď prvej pomoci od predného strelca, ktorý aplikoval prášok na zastavenie krvácania, ranu obviazal a dal mu morfiovú injekciu. Tým mu pravdepodobne zachránil život pred vykrvácaním. Druhý pilot utrpel ľahšie zranenie pravého kolena. Motory číslo 1, 2 a 4 boli prakticky nepoužiteľné. Palivo vytekalo cez diery von z potrubí. Motor č.2 mal odstrelený jeden piest, ktorý preletel chladičom a vytvoril dieru. Vrtula mu bežala nepravideľne aj v dôsledku zásahu jej náboja. Žiadna z vrtulí nemohla byť zapraporovaná pre výpadok elektrického systému. Lietadlo sa dalo ovládať len pomocou trimovania, a nadôvažok boli klapky v plne otvorenej polohe. Motor č.1 horel, avšak len dovtedy, kým mal palivo. Rozkaz k opusteniu paluby vydal pilot asi 40 minút od cieľa, v oblasti Bešeňová v Československu. Mali sme výšku asi 5000 stôp. Všetci letci vyskákali na padákoch, okrem navigátora a bombometčíka. Lietadlo však sa nevňalo a nezačalo horieť pri dopade. Navigátor bol pri tvrdom dosadnutí poranený reznou ranou na hlave avšak už zranený bombometčík neutrpel zranenia."
Z denníka Johna Reppa záznamy pokračujú už len ako denníkový záznam s nasledovnými položkami:
Dec 2, 1944 - zostrelený
Dec 6, 1944 - príchod do Dulag Luft Wetzlar
Dec 10,
1944 - príchod do Dulag Luft I
Dec 19,
1944 - príchod do Stalag Luft I
May 1, 1945 - oslobodený Ruskou armádou
May 13,
1945 - evakuovaný do Reims, Francúzsko
May 14,
1945 - dorazil do tábora Lucky Strike
May 24,
1945 - odišiel do prístavu Le Havre, France
May 25-27
1945 - zakotvil v prístave South Hampton v USA
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára